Kvindernes internationale kampdag.

I dag er det den 8. marts – kvindernes internationale kampdag.

Jeg er konservativ. Og jeg går seriøst op i et stærkt, velfungerende forsvar. Danmark skal kunne forsvare sig selv og sine allierede – det er ikke til diskussion.

Derfor glæder det mig, at vi har besluttet at ligestille værnepligten. Det giver Forsvaret adgang til hele talentmassen. Det er både klogt og rigtigt.

Men vi kan ikke nøjes med at sende kvinder i trøjen og kalde det ligestilling.

For tallene er ikke gode: Næsten halvdelen af kvindelige værnepligtige har oplevet uønsket seksuel opmærksomhed eller chikane under deres tjeneste. Hver tredje kvinde i Forsvarskommandoen har oplevet det samme.

Det sker jo også på almindelige arbejdspladser men værnepligten er tvungen – kvinder kan ikke bare forlade systemet, hvis de oplever krænkelser.

Derfor skal forsvaret og forsvarets ledelse til at tage ansvar for at skabe en moderne arbejdsplads, hvor kvinder kan færdes uden at skulle bruge (mentalt) krudt på uønsket seksuel opmærksomhed.

Forsvaret har igangsat tiltag. Det er godt. Men kulturforandring tager tid, og tiden er nu en knap ressource, når kvinderne møder op til sommer.

Jeg vil have begge dele: Et forsvar med bid – og et forsvar hvor alle kan bidrage på værdige vilkår.

Det er ikke feminisme. Det er sund fornuft – ligesom Anette og hendes datter føler det.

Godt kampdag. 🌷

Video og redigering: Per Kristensen

Medvirkende: Anette Brix

Klik på billedet for at se videoen:

Kontaktinfo

Mail: bengelstoft@yahoo.dk

Telefon: +45 30304697

Støt min kampagne Mobilepay: 491846


Konservative

Konservative i Næstved

Konservative i Gentofte