Er du på vej mod pensionsalderen – så læs lidt videre her.
Jeg tænker du går og glæder dig lidt…mere tid, mindre pres ? Men måske synes du samtidig at du stadig har meget at give og er glad for kollegerne ?
Hvis du planlægger at blive ved med at arbejde – lidt eller meget- så vil jeg kæmpe for at du får mere ud af det – til nye altankasser, en lille hund måske…eller flere billetter til fodboldkampene.
Derfor foreslår vi at afskaffe:
- AM-bidrag
- Beskæftigelsesfradrag
- Jobdrag
for alle danskere over pensionsalderen. Det betyder en kontant skattelettelse og samtidig en mere gennemskuelig årsopgørelse.
Glem ikke at Konservative i finansloven for 2026 også fik et ekstra beskæftigelsesfradrag igennem for seniorerne, der også betyder, at du får mere ud af din arbejdsløn helt op til fem år før pensionsalderen (mod kun 2 år før).
Allerede vedtagne forslag og de nye her, giver dig mange flere tusinder at kroner i form af lavere skat på dit værdifulde arbejde for os alle sammen.
Hvis du omvendt stadig har nogle år tilbage på arbejdsmarkedet men har slidt på kroppen og har ondt over det hele, så synes jeg selvfølgelig at du skal gå på Seniorpension.
Vi har brug for alle - for seniorer, der har overskud til børnebørnene – og seniorer, der har lyst til blive på arbejdsmarkedet få eller mange timer om ugen.
Og så har jeg også liiige brug for din stemme på tirsdag, så jeg kan kæmpe for seniorerne i folketinget.
Det skal være en glæde at blive senior i Danmark!

