Danmark er knækket over i to

Danmark er knækket over i to. Det blev sagt højt i aftes — og det er jeg enig i. Men det kræver mere end ord.

📊 Tallene taler deres tydelige sprog: Fra 2008 til 2022 steg antallet af nye job i privat sektor i de fire største byer med 27 %. I land- og oplandskommunerne 2 %. To procent på 14 år – det er helt helt uacceptabelt!

På Sydsjælland ved vi præcis, hvad det koster, når togene er for få, for langsomme og stopper med at køre for tidligt 🚉. Det koster job. Det koster uddannelse. Det koster hverdagen.

For nylig overhørte jeg en kvinde sidst i trediverne fra Næstved. Hun var blevet tilbudt et job i København — men turde ikke sige ja. Jobbet krævede, at hun mødte ind som den første og åbnede. Og som hun selv sagde: hun kunne simpelthen ikke regne med togene.

Det synes jeg er helt urimeligt. Vi betaler skat til et samfund, der skal hænge sammen — også når du skal hjem efter en lang dag.

Jeg vil arbejde for et stop i Næstved på den nye Femern-forbindelse, hyppigere tog også i ydertimerne — og en færdiggjort elektrificering af banerne på Sjælland.

Video og redigering: Per Kristensen

Styling: Michael Balkin Matalon

#dkpol

Kontaktinfo

Mail: bengelstoft@yahoo.dk

Telefon: +45 30304697

Støt min kampagne Mobilepay: 491846


Konservative

Konservative i Næstved

Konservative i Gentofte