Christian F. Rovsing

En visionær politiker, innovativ erhvervsmand og teknologisk pioner er gået bort.

Jeg lærte Christian F. Rovsing at kende som helt ung, da han var formand for den konservative vælgerforening i Gentofte og jeg som kasser hos Konservativ Ungdom måtte fortælle ham et par ubehageligheder. Dem tog han gudskelov pænt med kommentaren om at "I laver for lidt!". Det var første gang jeg blev konfronteret med det fantastiske drive, som han smittede alle omkring sig med.

Senere, da jeg arbejdede for ham i Europa-Parlamentet, var innovation og tekniske landvindinger stadig helt afgørende, og jeg husker hvordan han i månedsvis glædede sig til sin nye bil med et af de første GPS-systemer i Danmark. Den havde ikke kørt mange ture før han foreslog at hente mig så han kunne vise mig hvordan det fungerede i praksis. Han var dog noget misfornøjet, da den ikke foreslog den "rigtige vej".

Derfor ved jeg også hvor meget det glædede ham i en sen alder, at det var hans datter der var den første i familien til at købe den mest avancerede el-bil på markedet.

Christian var en enorm inspiration til at tage ansvar og udfordre sig selv. Han lå ikke under for janteloven, og han orienterede sig mod USA. Som politiker og erhvervsmand lå det ham på sinde at arbejde for Danmarks interesser. Han var en af dem, der drev Danmarks udvikling frem især på IT-området i vigtige år, og som i radioens P1 også var god til at formidle det, og det skal have en kæmpe tak for.

Han bibeholdt sit store politiske engagement i Det Konservative Folkeparti, ikke mindst som medlem af Europa-Parlamentet i mere end tre valgperioder.

De allerbedste og varmeste tanker til Christians hustru, børn, børnebørn og familie.

Må han hvile i fred🌹

Kontaktinfo

Mail: bengelstoft@yahoo.dk

Telefon: +45 30304697

Støt min kampagne Mobilepay: 491846


Konservative

Konservative i Næstved

Konservative i Gentofte